lördag 11 maj 2013

Summering av veckan!

Hej alla vänner!
Här kommer en summering av min vecka! Börjar med vackra Hjälmaren, har ju varit några dagar hos lille Vilgot med familj! 
 Tog oss en promenad ner till sjön i härligt vårväder, Vilgot somnade i kärran och tur var väl det....
 .... för när jag hade tagit denna bild på alla blommor så prasslade det till, trodde först att det var en groda..... men icke en orm ringlade iväg ( ormar är något av det värsta jag vet) tänkte ta nu ett kort på den.... men då vänder den huvudet mot mig ca 1 m ifrån där jag står och reser upp huvudet å väser.... ja jag tog kärra och lilla hunden där ifrån illa kvickt! 
 Roligare saker grejade vi med på kvällen istället för otrevliga ormar, pappa Tobbe kom hem med sand till sandlådan! Vi (eller de) skottade av all sand, Vilgot var behjälplig hela tiden *ler* man kan väl säga som så att gräsmattan blev sand dressad oxå!!!
 Sedan "bakade" vi tårtor hela kvällen! Är så härligt att höra alla nya ord som ploppar upp ur munnen på Vilgot hela tiden!
 Väl hemma hos mig igen, intog jag lite tid i gjutar verkstaden, och gjorde färdigt lite ljusstakar!
 Här har jag målat med en schablon som mall!  Ja sedan har dagarna bara försvunnit.... gräsmattan har fått första putsningen, vi har haft ömsom sol och regn fast ganska varmt ändå! Har även hämtat hem möblerna från vinden som jag fick, 6 stolar och 2 bord, lagt om dynorna på stolarna, de visar jag i nästa inlägg!
Idag inväntar jag de "stora" killarna, de kommer under eftermiddagen och ska sova över! Innan dess ska jag klippa färdigt lite mera gräsmatta, jag har ju en del att fara över, tar ca 3-4 timmar varje gång! 

Nu ska jag "besöka" er alla härliga bloggvänner och se vad ni håller på med!
Ha en skön helg alla!   Kram Iréne

Etiketter: , , ,

25 kommentarer:

Klockan 11 maj 2013 kl. 05:01 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Vilken härlig vecka! Utom ormen då;)
Kanske är stilen på korten något för dig? Du kan väl höra av dig om.... Varje kort tar ju lite tid;))
Kram Vännen!
Katha

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 08:05 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej tack snälla för fina kommentaren.
Det är ingen brådska med skiffert, så ta det lugnt.
Hoppas du fick kvittot från Johanna.
Läskigt med ormen, tur d gick bra.
Härliga bilder du visar. Vackert vid Hjälmaren.
Ha det så bra vännen
Kramen Gittan

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 09:06 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Jättefina bilder..nääe usch o fy med ormen..tycker många skriver att fom träffat på ormar..får nog gå försiktigt ja på mina oromenader:) tack för tittenkram Gunilla

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 10:21 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ormar, vedervärdigt! Jag är övertygad om att de reser sig upp och hoppar efter mig!
Jaha, Vilgot nöjer sig nog snart inte med sand bara, tror nog han vill gjuta betong också! Så stor han blivit, tiden går så fort!
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 10:38 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Jag hatar också ormar...jag kan säga...att jag har en riktig fobi...för just ormar!!
Härligt att baka sandkakor...förstår jag!!!
Önskar dej en underbar kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 12:41 , Blogger fianathome sa...

Ups..Ormar ska hålla sig så långt bort det går. Oftast så är de väl rädda för oss mer än vi för dom..(tänker jag)
Fast de är rätt vackra..
Tur ni kunde rusa därifrån.
kram
Fia

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 14:15 , Blogger Rose Garden Malevik sa...

Hej Iréne
njae..... ormar e väl ingen favvis :)
fina bilder...
å missa nu inte.....

BLOGGPARTYT fortsätter

massor med fina bloggar
VÄLKOMMEN
Håkan

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 14:30 , Blogger Solglittret sa...

Ormar är ett tråkigt inslag i försommaryran!!
Men så fina ljusstakar du gjort!
Härligt vackra bilder vid sjön :)
Ha de fortsatt gott och njut <3
Kram Lollo

 
Klockan 11 maj 2013 kl. 22:24 , Blogger Browneyedgirl sa...

Underbar blogg =)
Hit kommer gärna tillbaka. Njut av en fin söndag nu, kramen

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 02:32 , Blogger Sirpa sa...

Hej Iréne! Vilka härliga dagar ni har haft! Tänkte ta mig till Hjälmaren också här om dagen men stannade i halv vägs:) Ja, jag gillar inte heller ormar! Fina saker du har gjutit!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 03:02 , Blogger EM sa...

Gaaaah, jag haaaatar ormar!
Tur ni överlevde!
så fina bilder, och en fin vecka har du haft också.
kram elsamarianne

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 03:29 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Så fina bilder...usch ja ormar gillar jag inte heller..vi har klarat oss ganska bra här utan att ha stött på så många
ha an bra dag
kram Rosa

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 08:15 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vad mysigt med en tur till barnbarnet men uschaaaaan för ormen.
Kram Agneta

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 08:43 , Blogger Christina sa...

Har också ormfobi!! Kan nästan inte läsa om ormar förrän håren på armarna reser sej! Härlig tur ni har haft till barnbarnet!/lila-Christina

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 10:37 , Blogger Rigmor sa...

Trodde knappt Hjälmaren kunde vara så vacker...*skrattar*...grodpölen kallas den i folkmun på den här sidan!! men förstår att du haft ljuvliga dagar med Vilgot, det är sånt man ska leva på sen när man kommit hem till tystnaden...Fast nu har du väl det inte så tyst och lugnt hemma hos dej, förstår att det är full aktivitet...för snart är det premiär!!
Å det där med orm...ja man kan ju tro att jag älskar dessa djur eftersom jag nästan varje år åker på ormsafari till Öby kulle här i närheten...men si så är det inte!! Jag vill absolut inte ha dom här hemma, men det går bar där borta, då vet jag var jag har dom...
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 10:53 , Blogger Annes vita rum sa...

härligt inlägg,o fy hundan för ormen:)men tur du var snabb och det gick bra:)Mys med barnbarnen kan det bli bättre:) Ha de gott..kramizar

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 11:28 , Blogger Skaparglädje sa...

Tittar in för att önska dig en fin vecka.
Kram!

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 11:55 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Det var mycket du hunnit med på en vecka!
Vackert vid Hjälmaren men ormen ville nog inte bli fotograferad.

Kram Agneta

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 12:27 , Blogger Snögården sa...

Oj vad det händer grejer. Fina betong alster. mycket gräs alltå.
Ha en härlig vecka.

Kram Anni

 
Klockan 12 maj 2013 kl. 23:39 , Blogger Äppelblom sa...

Tack för svaret angående gjutformar till småfåglarna.
Ser att du haft lite barnbarnmys - härligt!
Må så gott och ha en skön vecka!

 
Klockan 13 maj 2013 kl. 07:12 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Du grejar och gör så fint och har så mycket energi, vilken tur du haft som verkligen tog tag i tillfällena som kom! Eller tur, var kanske inte rätt ord, vilja och styrka är nog mer rätt! Det riktigt syns hur kul du tycker att det är!
Agneta kram

 
Klockan 13 maj 2013 kl. 09:27 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Vilken kanonvecka oh vilka underbara bilder.

kramiz kära Du!!!!

 
Klockan 13 maj 2013 kl. 11:24 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka härliga bilder du visar !
-Baka sandkakor har man gjort några gånger i sitt liv...Och med barnbarnet är det extra roligt !
Usch för ormar ! - Vilken tur att du hann se den i tid.
Kram Anneli

 
Klockan 13 maj 2013 kl. 13:09 , Blogger annika sa...

Så du har umgåtts med lille Vilgot. Det är helt underbart med språkutvecklingen...det går så hiskeligt fort.
Ormar i paradiset vill vi inte veta av.
Vi ska hämta på dagis på onsdag.

Kram
annika

 
Klockan 15 maj 2013 kl. 07:02 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt att få umgås med barnbarn, förstår jag.
Ormar är ingen rolig historia...
Kram
Marie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida