torsdag 16 maj 2013

Ny familjemedlem!

Hej alla vänner!
Vi har fått en ny medlem i familjen, Alfons har flyttat in! Har varit här i 1 vecka och mår nog ganska bra! Alfons är egentligen Gabriel och Elias katt men pojkarnas mamma har träffat en ny man och han är allergisk mot katter, så detta var den bästa lösningen, nu får de ju träffa honom ändå!
 Lovade ju att visa stolsitsarna som jag har klätt om, tyget med pianot är inhandlat på Tradera även det gröna bakom!
 Nu lite förre och efterbilder från lilla Boden, så här såg eldstaden ut innan en av killarna som jobbar här tog sig ann den.....
 ..... och så här när det är nästan klart! det är en stor skifferplatta som ligger överst, den ska "målas" med ett lack för att få fram den speciella färgen som skiffer har, blåsvart!
 Vi har efter lite letande fått fram att flygen användes till drängar eller pigor att bo i och så var den tvättstuga, eldstaden har aldrig haft någon vedspis utan man eldade öppet i den! 
Rummet där tvättstugan har varit är väldigt speciellt, bilder kommer!
Just nu håller jag på att måla mera trädgårdsmöbler, i rött och ljusgrått! 
Tv har pajat....så nu måste jag lära mig både en ny TV och en ny telefon, haha jag som är så oteknisk! 

En liten konversation mellan mormor och Elias när de var här under helgen:
Mormor vaknar av att Elias sitter ovanpå Gabbe och försöker väcka honom.... säger väl lite irriterar - men vad gör du, inte ska du väcka Gabbe, gå och lägg dig..... Elias hoppar tillbaka till sängen, drar täcket över huvudet en liten stund...tittar fram å säger
- mormor du snarkar faktiskt!!!!!

Ha nu en fin helg alla! Kram Iréne

Etiketter: , , , ,

19 kommentarer:

Klockan 16 maj 2013 kl. 00:16 , Blogger Felix sa...

En sån stilig ny familjemedlem! Påminner väldigt mycket om Tiger... ;-)

Ser att du har varit nästan här i trakterna också...

Du fick minsann svar på tal av barnbarnet... ;-)

Vårhälsningar
Elisabet

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 00:30 , Blogger Rosenhäxan sa...

Söt ny familjemedlem . Roligt att se bilder från Boden.
Tog en liten promenad imorse innan det var dax att åka till stan och jobba. Det kändes som sommar i luften.
Johanna jobbar projektledare för en uppfinning som heter Solvatten. Om du vill kan du läsa på goggle...
Så fiffig idé och funkar perfekt.
Uppfinnaren heter Petra Wadström.
Nu njuter vi av sommar ... Äntligen.
Kramen vännen
Gittan

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 00:35 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Av barn brukar man få veta sanningen=)

Vilken söt kisse. Vad bra att det ordnade sig så att han kan bo hos er.

Ha det gott! Kram,
Regina

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 00:49 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

De var en vacker ny familjemedlem!!
Så trist om/när man måste välja på sina husdjur o ett partner :( här har aldrig funnits katter, har en son som är allergisk, men en annan sån har katter så han får ta medicin när han är där o de funkar en stund. Konstigt nog tål han hundar o de e la tur de:)

Vad kul de är med spek o pyssel i gamla hus.
Kramiz

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 01:08 , Blogger Änglarna finns sa...

Ha ha...dessa barn!! Snarkar vi..kan jag väl aldrig tro...!
Tänk..det säger mina döttrar att jag också gör...men jag hävdar alltid motsatsen...hi hi...
Ja ja..är väl så...kan det bero på åldern..tro..? Nä..tänkte väl det!!!
Önskar dej en underbar dag...och härligt att Alfons trivs!
Kram Annika

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 03:57 , Blogger Unknown sa...

Fin kisse, nya familjemedlemmar är alltid skoj. Jo minsann nu vet jag hur man planterar skog, ryggen min höll men mina ben är inte att leka med den här veckan. Jag har nog aldrig tränat förr så ont som jag har i dem nu.
Ja barn är härliga oftast så lär man sig något av dem om man tar sig tid att lyssna.
Ha en fortsatt härlig vecka, idag tittar ju äntligen solen fram. Fast planteringsdagarna var ock så relativt fina så där hade vi tur.
Kram/
Berit

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 07:16 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Tjena snarkande mormor! Så full av energi du är, det är så härligt att se dina projekt. Fina stolsitsar!
Agneta kram

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 08:35 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Vad fin han var kissen..och snygga dynor
önskar dig en härlig Pingst
kram Rosa

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 11:30 , Anonymous Carina sa...

Vilken sötis :)

Kram!!

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 11:40 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tur att ni kan ta hand om Alfons!
Det ska bli så spännande att se din bod när det blir klart, jag tror det kommer att bli så mysigt och personligt.
Ha det riktigt fint, vännen!
Kramar Eva

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 13:45 , Blogger Solglittret sa...

En riktigt go Alfons, så fint att han fick komma till er!
Sv: Din fråga om Fänrikshjärtan.....jag vet inte om de är släkt eller så med den större sorten som heter Löjtnantshjärtan och är så vacker med mera hjärtformade och större blommor också, men det är två olika sorter i alla fall. Goggla på dem så får du se skillnaden....det är riktigt kul att googla på olika blommor när man vet namnet men inte hur de ser ut....jag har lärt mig en hel del på det viset...hihih...fast det stannar inte i minnet så länge numera ;)
Stor kram till dig och Alfons och en Glad Pingsthelg <3
/Lollo

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 14:12 , Blogger Äppelblom sa...

Så roligt att du lagt dig som följare i min blogg - välkommen!
Må så gott och ha en trevlig Pingsthelg!
Kram

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 22:17 , Blogger Solglittret sa...

Kikar in för att önska en riktigt
fin och Glad Pingst :)
Kram Lollo ♡

 
Klockan 16 maj 2013 kl. 22:30 , Blogger Skaparglädje sa...

Jag tror säkert att Alfons kommer att trivas hos er. Du är så duktig med allting. Stolsdynorna blev jättefina och du målar och fixar överallt.
Jag vill önska dig en fin pingsthelg!

 
Klockan 17 maj 2013 kl. 00:12 , Blogger Browneyedgirl sa...

Godmorgon =)
Vilken söt kisse, han kommer trivas hos er.
Så fint du fixar överallt. Kram och ha en trevlig fredag

 
Klockan 18 maj 2013 kl. 00:18 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Sööt kisse minsann,å så fint tyget med pianot är då:) Ha en fin pingst Irene..Va ni grejar då,värre än oss,hihihi Kram Gunilla

 
Klockan 18 maj 2013 kl. 00:48 , Blogger fianathome sa...

Önskar er lycka till med lille gräddnosen <3
Barns ord får en alltid att må gott trots de alltid säger sanningen :P
Trevlig pingst
kram
Fia

 
Klockan 18 maj 2013 kl. 13:06 , Blogger Bettina Bäck sa...

Mycket söt misse, mycket snygg spis. :-)

 
Klockan 18 maj 2013 kl. 21:27 , Blogger Anki sa...

Av barnbarnen får man veta sanningen... minsann du snarkar... du också :)
Alfons, vilken mysig kille och vilket mysigt namn...
Snygga tyger du hittat - det blev ju jättebra!
kul med före / efterbilder på spisen - spännande att följa utvecklingen :)
Ha det gott!
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida